2022. augusztus 6., szombat

Miből lesz a cserebogár: A fegyverforgató születése

Minden történet kezdi valahol a pályafutását, ez alól a fegyverforgató sem kivétel. Hosszú utat járt be, míg elérkezett a megjelenésig.
Még 2017-ben kezdtem el írni. Akkoriban fogalmam sem volt, hogy mi az az írástechnkia, csak írtam, ösztönből.
Olyan is lett. XD
Azóta is áldom az eget, hogy nem mutattam meg túl sok embernek, mert iszonyatosan pocsékra sikerült. Csupán pár, közeli barátom és Nádasi Krisz küzdötte magát végig rajta. Minden tiszteletem az övék, hogy végigolvasták.
Nagyon hálás vagyok Krisznek, mert nélküle nem lenne olyan a történet, amilyenné azóta vált.

Szóval, aki tervezi, hogy ír egy történetet, annak üzenem, hogy nem kell aggódni, az első változat mindig rossz. Ez garantált. Aki már írt legalább egy sztorit, az ezt tudja. Nem kell belőle különösebb drámát csinálni. Ez nem azt jelenti, hogy az ember rossz író. Ez olyan, mint a palacsintasütés. Az első mindig rosszul sikerül.

A fegyverforgató első változata mind kivitelezésében, mind történetvezetésben elég silányra sikerült. Írástechnikailag rengeteg hiba volt benne, a történet pedig több ponton is sablonosra vagy zavarosra sikerült. Mindezt a tervezés teljes hiányának tudom be. Nem gondoltam át a történetet, nem készítettem jegyzeteket, vázlatokat, csak leültem és megírtam ami az eszembe jutott.
Megesik az ilyen a legjobbakkal is. :D

Na de akkor nézzünk pár érdekességet a történetből. Sok minden megváltozott az eredetihez képest, és arra gondoltam, hogy ezeket most megmutatom nektek.

Megaira eredetileg árvaházban élt. Tudom, jó nagy klisé. És Nancy nem a rokona volt, csak egy nevelőnő az árvaházban. Sarah és Szvetlána pedig csupán a szobatársai voltak, nem a testvérei.

És, ha már, Szvetlána. Őt eredetileg Erikának hívták, de megváltoztattam a nevét és a nemzetiségét is. Mind a kettőt egy orosz kolléganőmtől kölcsönöztem. Sőt, igazából még a természetét is sikerült, bár ez utóbbi csupán a véletlen műve lett.
De nem ő az egyetlen, aki névváltoztatáson esett át. :D
Brenda és Brendon születési neve Timi és Tomi volt, de Tonyval együtt már túl sok lett volna a T betűs, hasonlóan csengő név, így átkereszteltem őket.
Tilde sem volt mindig Tilde. Ő Jill-ként kezdte a pályafutását.

Eredetileg az egész történetnek sokkal sötétebb hangulata volt. Ez azért lehetett így, mert eleve maga a Fegyverek Háza is gonosznak számított. Henry Hole nem volt épp az igazgatók gyöngye. Jó, lássuk be, nem változott egy tüneménnyé így sem, de eredetileg Edward emberei közé tartozott. A diákok gyakorlatilag a túlélésért küzdöttek az iskolában, és a kiképzésekbe sokan belehaltak.

Emlékeztek még az első részben, amikor Megaira büntetést kap? Na, hát ő kapott büntit az eredeti változatban is. (Van, ami nem változik. XD) De eredetileg sokkal kegyetlenebb büntetésben volt része. Hole igazgató a csuklójánál fogva lógattatta fel a kantinban. Ha jól emlékszem, egy hétig csüngött ott csóri. Ennek hála a csuklói teljesen roncsolódtak és többé már egy kanalat sem bírt rendesen felemelni, nem hogy megfogja a tőrét. Szóval volt fegyvere, de minek.

Brenda halála bár egészen más volt, de a körülmények sokkal kegyetlenebbekre sikerültek. Eredetileg bebörtönözték a kis társaságot egy harc után, amiben Brenda megsérült. A lány a fivérével került egy cellába, és mivel nem kapott rendes ellátást így Brendon karjai közt halt meg. Sokáig voltak a börtönben, Brendon össze volt zárva húga holttestével, amibe beleőrült.

Az eredeti változatban messze nem kapott ennyi szerepet a démon, mint most. A karaktere sem volt igazán kidolgozva. Személy szerint örülök, hogy az átdolgozáskor több figyelmet szenteltem neki, mert igazi színfoltja a történetnek. Nekem személyes kedvencemmé vált. :)

Ahogy az a fentiek után várható volt, Sarah prostituált időszakát is sokkal durvábban ábrázoltam. Megaira ugyan megmentette, de a továbbiakban nem különösebben foglalkozott vele.

Anton eredetileg nem volt tanár. Csak akkor került be a képbe, amikor már minden a feje tetején állt. Pusztán számításból kezdett el barátkozni Megairával. Edward az egész családjával végzett, és azt remélte, hogy a lány segítségével bosszút állhat.

Ennyi jutott így hirtelen eszembe.
Rég volt már, amikor az eredeti verzióval foglalkoztam, és azóta nem igazán mertem beleolvasni, mert tudom, hogy borzalmas. XD

Persze vannak olyan momentumok, amik nem változtak, vagy a lényegük nem változott, csak a megvalósítás lett más. Nyilván olyanokról most nem fogok mesélni, amikkel esetleg elspoilerezhetem a negyedik kötetet. Megjelenés után, minden kiderül.

Remélem érdekesnek találtátok, ezt a kis szösszenetet. :)


Ha esetleg még nem olvastátok, de szeretnétek, akkor itt megtaláljátok őket:


Ha pedig már olvastad és szeretnél egy jó kis csopot tagja lenni, akkor csatlakozz a facebook csoporthoz:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése